Omsorg og højtrykspuling på Den Blå Avis

Dba.dk kan mere, end man tror. Jeg har lige solgt en juniorseng. Til prisen. 400 kr. Bum! Det er nemt, man kan tjene lidt og så elsker jeg alle de friske spørgsmål og små udvekslinger, hvor folk spørger om mindsteprisen og så byder langt under. Og jeg elsker at svare på de useriøse skambud:

 


Måske forstår jeg bare ikke gamet. Men jeg får så megen interesse og omsorg fra brugerne på dba.dk, at det er det hele værd. Jeg synes, det er rørende, at så mange skriver en lille interesseret besked, bare for at vide hvordan det går: ”Har du den endnu?”. ”Har du solgt den?” ”Har du stadig…?”.

Mange spørger, men vender aldrig tilbage, når de har fået svar. Ikke så meget som et lille ”ok” eller ”top!” De ville åbenbart bare vide, hvordan det gik. Eller er det meningen, at jeg så skal spørge, om de vil købe den? Jeg troede, det var implicit i annoncen… Jeg har aldrig helt gennemskuet det.

Jeg indrykkede engang en annonce under bortgivesrubrikken. En gratis sofa. Jeg fik i alt 38 spørgsmål. 29 af dem var af typen: ”Har du den endnu?”. Mange spurgte omsorgsfuldt, men ingen hentede den, selvom jeg troligt svarede “ja” hver gang. Efter 14 dage skrev jeg, at jeg havde savet lortet i stykker, og at resterne nu lå og samlede regnvand på terrassen, indtil den skulle på forbrændingen, og at katten forresten havde fået lov at skide i den. Jeg mødte en shitstorm af forargelse, for der var da mange, der godt kunne have brugt sådan en god sofa.

Jeg kunne selvfølgelig bare have slettet annoncen, og det ville nok have været det rigtige at gøre, hvis jeg havde været jahatstypen. Men det gav mig sådan en tilfredsstillelse endelig at kunne informere om, at jeg IKKE havde sofaen længere.  Det manglede da bare.

Og så ved jeg, at hvis jeg bliver for mavesur af jahatsmangel, kan jeg altid kigge på dba.dk efter noget at trøste mig med. Jeg er fx voldsomt interesseret i denne frækkert af en højtryks-puler:

(Jeg har selvfølgelig skrevet og spurgt, om han stadig har den).

Eller jeg kan trøste mig med, at mine 5.klasses elever er bedre til orddeling end folk fra Bramming:

(Med mindre han rent faktisk sælger en grilbusk og en lågecykel. Jeg har her spurgt om foto. Og om han stadig har dem).

Eller jeg kan bare, jahatstyle, ærgre mig over, at jeg ikke kendte til denne guldgrube, da ungerne var små og fulde af lort:

Del og like gerne jahattens side på facebook! 🙂

4 meninger om “Omsorg og højtrykspuling på Den Blå Avis”

  1. Åh det var virkelig tiltrængt smil på læben, mens jeg læste dit indlæg om dba brugere. Jeg er ikke så god til at svare på sådanne henvendelser. Sidst fik jeg for en ny designer kjole et bud som lige lå på knap 3% (?!?! WTF) af nypris på 3000 kr. Jeg slettede beskeden. Det afholdt ikke brugeren i at forhøje sit bud med 30 kr. Jeg var på nippen til at spørge om det var seriøst i hendes optik eller et ja tak men portoen koster desværre 1000 kr. En helt særlig porto – kun for dig. Men endte med at slette igen. Der er også mange som bare vil høre hvordan det går som du beskriver så fint! Ahmen altså! Dba tester virkelig tålmodigheden. God weekend!

    1. Kære Lea
      Tak for portotippet! 🙂 Men du har nok ret i, at man burde slette de fleste af de kommentarer, man skriver spontant. God weekend til dig også! 🙂

  2. Ja dba kan give gode grin
    er selv ved at sælge lidt forskelligt, og har fået mystisk spørgsmål, samt folk der forventer jeg levere (altså som i lige køre forbi med, hvis det så lige at køre forbi kunne de jo køre forbi mig…. måske nemmere for dem da det altid viser sig de har bil, hvilket jeg ikke har)
    Prøver at tage det med et smil og svare dem, lige så seriøst som jeg svarede min demente tante.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *